Pussfacket

Apropå storsötans fantasi:
Varje läggning avslutas med att jag kastar en slängpuss till storsötan när jag står i dörren. Förut har hon fångat den och sagt att hon ska hålla i den hela natten, liksom jag har sagt om den hon kastar tillbaka.
För ett par veckor sedan bad hon om ett par extra ”för att lägga i mitt pussfack” och sedan dess får hon ett par extra, som hon fångar och trycker in i en av blommorna på sin vadderade sänggavel.
Imorse frågade Pappan vad hon gör med pussarna i pussfacket. Och hör på den här:
”Om jag vaknar på natten och är ledsen, tar jag en och lägger mot min kind”.

Kloka barn. Jag får tårar i ögonen och mammavärk i hjärtat bara av att återberätta det…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

