Blödig

Precis hemkommen från Storsötans skolavslutning. Första av många. Försökte sjunga med i Den Blomstertid, men se det gick inte. Alldeles tjockt i halsen. Men inga tårar, konstigt nog.
Däremot i klassrummet efteråt, när fröken läser upp texten på barnens diplom ”Du vet väl om att Du är värdefull. Att Du är viktig här och nu. Att du ska kämpa för Din egen skull, för ingen annan är som Du.” Då brast det för mig, fick torka ögonen flera flera gånger…
Innan barnen var jag en rätt tuff typ. Grät aldrig till filmer, varken vid olyckliga scener eller vid lyckliga slut. Möjligen vid idrottsprestationer.
Men nu? Nu krävs det ingenting för att tårkanalerna ska gå bananas.
Jag menar, bara tanken på hur Storsötan stod och drog i sina flätor medan de sjöng får mig att gå och hämta pappersnäsdukarna…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Blödig

  1. Tingeling skriver:

    Och jag får en gigantisk klump i halsen när jag LÄSER om detta. Hur blödig är JAG på en skala..???

  2. Pernilla skriver:

    He he, jag är precis likadan! Gråter tom när jag ser tecknat, typ Lejonkungen eller ibland när jag ser Oprah!

  3. iborian skriver:

    Förstår så väl. Det är bara att låta det strömma!

Kommentera

