Semestersabotören

Så här års ska inläggen och statusuppdateringarna vara glättiga. Rosévin, bad och njutningsfull tillvaro.
Ledsen, men nu stör jag friden.
Maciej Zaremba har skrivit en fantastiskt bra reportageserie i DN om vuxenmobbning. Det är ingen nöjesläsning, långt därifrån, men så nödvändig. Läs den. Nu.
Det är så lätt att klappa sig på axeln och tänka ”så skulle jag aaaaldrig göra.” och så är det säkert -när man bara betraktar mobbarens roll. Men handen på hjärtat, hur många har fått sitt civilkurage testat?  Jag hoppas innerligt att jag inte skulle bli ett av de mesiga fåren i skocken.
Efter att ha läst artiklarna är jag iaf övertygad om att jag blir mer uppmärksam på tecknen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Semestersabotören

  1. ribbolita skriver:

    Fantastiskt bra artiklar – verkligen en tankeställare! Man behöver sådana också mitt i semesterdrömmarna.

  2. Helga skriver:

    Japp, bra artiklar. Kan i detta sammanhang inte undanhålla ett boktips, som behandlar samma ämne i mycket spännande och fängslande form: Undantaget av Christian Jungersen. Om att man kanske inte är så självklart god som man själv tror, alltid.

  3. iborian skriver:

    Jag satt och skrek åt maken när jag läste artikeln. Den retade upp mig så oerhört. Kunde inte heller låta bli att skriva ett mail till författaren och tacka. Hoppas det blir en uppföljning.

    Tack för att du lade ut länken.

Kommentera

