Sista morgonen innan sommarlovet

Vaknar av liten Piff som drömt och står halvvaken i allrummet med tårar över kuddvarma kinder. Kryper upp i soffan, gosar ihop oss näranära. Jag lägger min kind mot det blonda rufset på hennes hjässa. Kärlek.
Barnrumsdörren öppnas och ut kommer Puff. Hon klättrar upp och sätter sig på mitt andra knä. Mitt hjärta fylls av doften och värmen av nyvakna barn. Ljuvligt.
Jag går ner, gör mig klar. Smyger in i vårt rum, dit Storsötan kommit någon gång under natten och nu sover lugnt på pappas arm. Klappar henne på lena kinden och viskar en önskan om en fin första sommarlovsdag. Kysser halvsovande make och lämnar tyst huset. Solen värmer och snart börjar även mitt sommarlov.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sista morgonen innan sommarlovet

  1. tovalisa skriver:

    Åh. Ni är så fina, familjen. Puss på er.

  2. Pernilla skriver:

    Vilket fint inlägg, det går nästan att ta på värmen och allt gos=o)!

Kommentera

