Inte alls särskilt PK

Nu är hela vändan med undersökningar klar. Beslut fattat. Det blir transplantation. Eller ja, plats i kön iaf.
När han väl står i kön är det husarrest som gäller -max 2 timmar från sjukhuset. Innan det slår till vill de komma hit. Såklart.
Men det går inte att boka datum än. Men det blir snart. Men först måste de få svar A och besked B och…
Och jag blir galen! Vi har massor av aktiviteter de närmaste veckorna: kickoffer, tjejträffar, svensexa, bröllop…. och nu är allt i limbo. Givetvis bokar vi av allt annat när de kommer. Inget snack om saken. Men jag vill veta när det blir.
Får man vara så ego mitt i det här? Får man tycka att det är för jävla jobbigt att inte kunna planera sin höst? Att det är för jävla jobbigt att det aldrig bara kan rulla på, det där livet? Att det suger att jag nu ska gå och hoppas på att någon okänd ska dö, för att vår familj ska kunna gå vidare?
Och ja, jag har läst tillräckligt med psykologi för att förstå vad det är för mekanismer som slår till. Men det hjälps inte. Jag vill ändå räcka ut tungan åt alltihop och fortsätta med mitt liv. Mitt bekymmerslösa-rullapåräls-räkmacke-liv.
Eller hur det nu var.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Inte alls särskilt PK

  1. frida skriver:

    Hu så jobbigt! Klar du får vara ego. Man måste vara ego, ingen annan är det åt en! Styrkekramar till dig och familjen.

  2. Tisalen skriver:

    Nä inte PK men jävligt humant och mänskligt.

    Kram

  3. tudorienne skriver:

    Det är väl så man känner. Hoppas att det ordnar sig.

  4. Tingeling skriver:

    Väldigt, väldigt mänskligt. Det är du som spelar huvudrollen i ditt liv. Hoppas allting blir på bästa sätt, gigantisk kram!!

  5. Ribbolita skriver:

    Gumman – klart det är jobbigt. Klart du vill ha kontroll över något i allt som det inte går att ha kontroll över.

  6. iborian skriver:

    Kram! Helt mänskligt.

Kommentera

