Kommentarer till kommentarerna

Tack för stöd, hörrni!

Helga: ja, den där handbromsen… Frågan är bara hur man gör det? Vi har dragit ner på sociala kontakter, vi prioriterar att vara tillsammans, inga perfektionistambitioner på städning eller renovering. Men barn och jobb har vi ju. Och det är väl den kombon som sliter. Din blogg hjälper mig mycket, tack för den och för kommentar!

Iborian: Tack, finis! Försöker…
Pernilla: Flytten HAR medfört mindre måsten på många sätt. Vi har blivit mycket bättre på att prioritera lugnet och familjen. Men jobb och tre barn har vi var vi än är. Och det är den verkligheten jag behöver bli bättre på att hantera. Tack för stöd, uppskattar dina kommentarer mycket!
Tisalen: tar tacksamt emot lästips! Och du: vi kan väl se till att inte tävlingsro båtarna emellan 😉
Ribbolita: Tack raring, hoppas också vi ses snart! Ja, sömnen är en oerhört viktig pusselbit och givetvis har Piff&Puff börjat stöka om nätterna senaste veckan, när jag som bäst behöver sömn. Nu är maken borta fyra dagar, men första natten han är tillbaka har jag bokat in mig i gästrummet! Tidig läggning och öronproppar, I tell you.
Det här inlägget postades i Livet, Stressen. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Kommentarer till kommentarerna

  1. Helga skriver:

    Nä, precis, hur gör man? Jag har ingen aning. Jobba mindre kanske? Eller deltidar ni redan?

    • kapybaran skriver:

      Nej, vi heltidar faktiskt. Med förstående arbetsgivare båda två, så vi är nog inte på kontoret 40tim/v.
      Jobbade deltid efter Storsötan, men tyckte det blev mer stress -förväntas göra samma sak på kortare tid och för mindre pengar. Nä tack.
      Tror väl att dämpad ambitionsnivå och hårdare gallring bland aktiviteter är någon form av nyckel, men det är svårt.

  2. Pernilla skriver:

    Vet att det är lättare sagt än gjort. Det handlar oftast inte om att ändra vanor utan att man måste ändra eller tona ner på vissa drag i ens personlighet, och det är därför det är så himla svårt. Yoga funkar finfint för mig när jag är som mest stressad eller mår dåligt. Sköt om dig! Kramisar

Kommentera

