Good enough

Trött som en klubbad oxe idag. Känns som om någon kört ett godståg rakt över mig.
Och känner mig otillräcklig.
Helt i onödan, tror jag. Barnen fick en lugn morgon, sedan besök på Tropikariet där de fick styra besöket helt. Inget ”kom nu, så ska vi” utan bara deras tempo. Hem, lördagsgodis, bad för de yngsta och nu står en äppelpaj i ugnen på värmning medan de leker sjukhus ihop.
Ikväll blir det tacos och hyrfilm.
Huset, däremot, ser ut som fan. Dammigt och rörigt och sängkläder som borde bytas.
Men hur jag än försöker, så kan jag inte samla ihop den nödvändiga energin som behövs för att städa.
Jobbar på att tala om för mig själv att good enough räcker.
Barnen har det bra, det är prio ett en helg som denna.
Uppdaterat: och såklart rämnar det. Mysig fika urartar till vild jakt runt huset. Efter tre varv och dubbelt så många ”sluta spring inomhus” halkar en och de andra ylar. Fram kommer det grönögda mammamonstret som gapar och skriker.
Blir så trött på mig själv.
Det här inlägget postades i Föräldraskap, Livet, Stressen. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Good enough

  1. Maja Gräddnos skriver:

    Vi är fler. Men man orkar inte en hel lördag igenom utan att klappa ihop lite på slutet. Good enough.

  2. tudorienne skriver:

    Men hur lätt är det? Klart att du duger. De flesta hem ser ut som f-n då och då. Kram på dig!

  3. Carola skriver:

    Känner så otroligt väl igen mig. Var själv med våra tre (en 7-åring och två 4,5-åringar) i lördags och ville verkligen ha en bra dag utan att jag gapar och blir arg. Men sömnbrist, ett genomstökigt hem och gränstestande barn gjorde det helt omöjligt. Efteråt känner jag mig så otroligt misslyckad att jag bara vill gråta. Precis som du skriver borde man nöja sig med good enough men det är svårt. Jag börjar konstatera att när det blir för stökigt och smutsigt här hemma blir jag stressad och då krymper tålamodet med barnen drastiskt. Inte mycket till hjälp för dig, men du är långtifrån ensam om att känna som du gör. Styrkekramar till dig!

Kommentera

