Mellanmål -stort svart hål

En av mina ätasunt-svagheter är just mellanmål. När blodsockret dippar och det är låååångt till lunch eller middag.
Ta t ex när barnen är hämtade. Mitt blodsocker är då på minus 247.
Det är också en dryg timme kvar till middag och jag behöver äta något för att inte go bananas. Det är gärna då jag går bärsärkagång i skåpen och trycker i mig det jag kan hitta.
Vad finns det för bra mellanmål att ta till när frukt inte räcker? Och säg inte nötter. Jag älskar nötter, en näve nötter blir gärna en påse. Inget vidare mellis.
Det här inlägget postades i Formen, Träning. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Mellanmål -stort svart hål

  1. Uniflora skriver:

    Jag har samma problem. Oftast blir det nåt onyttigt, men tänker mig att ett kokt ägg eller en halv avokado borde vara bättre. Idag blev det dock chips till middag med vitt bröd till efterrätt…

  2. Tina skriver:

    Keso och frukt tycker jag är en jättebra kombo. Men jag tycker det är gott att sätta mig och fika en itrim-bar (finns andra också, men jag gillar itrims bäst) och en kopp te.
    Knäckemacka med makrill på är också bra, förresten. Inte alls mycket kalorier. Eller lite skinka/kalkonpålägg med lite melon. Vill du ha något varmt så värmer du Frödinges light-ostkaka (typ en tredjedel) i mikron, köp frysta bär och blanda med en dl light-kesella, ät det ihop. Det är skitgott!
    Det man ska tänka på är att mellanmålet faktiskt ska mätta. Så nej, frukt räcker inte, utan du behöver lite annat också.

  3. Tisalen skriver:

    Kokta ägg som ligger redo
    Mellanmålbars från tex Herbalife
    En banan och ett hglas mjölk
    1 dl keso
    1 dl kesella (blandat med äpple och kanel är gott eller med andra bär – mixa med frysta bär = glass)
    3 skinkskivor
    2 hekto lösgodis
    3 limpmackor
    Resten av bulllängden
    15 mariekex
    5 ballerinakex
    😉

  4. kapybaran skriver:

    ah, ni är ju bäst! Tack!
    Uniflora: nästan hela kostcirkeln. typ. ungefär. 🙂
    Tina: bra där, tror jag går bort mig på att tänka att mellis bara ska fylla igen det värsta hålet när det faktiskt är rätt kontraproduktivt om det inte ger mättnad.
    Och Tisalen -andra halvan på din lista är ju klockren. Nu ska här handlas ballerina, lösgodis och bullängder. 😉 Shit, vad med mellis jag kommer att äta nu!

  5. Ribbolita skriver:

    Jag tar med mig ett kokt ägg i väskan. Lätt att packa, tar ingen plats och mättar bra. Här på jobbet finns dessutom kaviar, så jag kan lyxa till med en kaviarmacka. Kesomixar älskar jag, men det är lite för stökigt att fixa med här på jobbet tycker jag.

Kommentera

