Modeblogg

Piper emellan med ett modeinlägg.
Supersköna Fraidi kör teman, eller evangelier som de frälsta säger, varje vecka.
Denna vecka stickat -så synnerligen vältajmat för er i norr!
Jag är alldeles för ostrukturerad för temaklädsel, men insåg att den här veckan har jag varit med varenda dag!
Måndag: Kjol (från Fraidis bloppis*), blus från något danskt märke och till det tjocka stickade strumpbyxor. Jo, och en stickad sjal över axlarna, ty ventilationen i mitt nya kontor är inte helt synkad med mig än.
Tisdag: stickad klänning från Esprit och över den en stickad kofta från Stockhlm
Onsdag: mysbrallor, munkjacka och mammastickade** raggsockar.
Sug på den! Ett inredningsinlägg och ett modeinlägg inom samma månad!
Vart är Kapy på väg? Sminkblogg nästa?
* det här blir ju värsta hylla-Fraidi-inlägget. Men det är hon värd!
**raggsockar fixar hon märkligt nog galant, min mor.
Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Modeblogg

  1. frida skriver:

    Jag minns inte ens att du köpt en kjol från mig. Vilken var det?

  2. kapybaran skriver:

    en kort liten turkos, blommig, sak. Lite glittertråd i. Bred mudd och ganska tjockt tyg.
    Älskar den!

  3. frida skriver:

    javisstja! härligt att den fått ett nytt, kärleksfullt hem.

Kommentera

