Kvällskoma

Känner ett visst mått av självförakt nu.
Kvällarna förflyter framför skärmen. Helt inkapabel att ta mig för något. 
Kommer hem, vi äter ihop, sedan ser barnen film eller spelar medan maken & jag röjer av, plockar fram till morgondagen och sedan kraschar framför varsin skärm. 

Fb, bloggar, nyheter….en salig osorterad röra av text & bild tuggas passivt. Läggning av barn någonstans i mitten och sen fortsatt slurfande till egen läggning.

När jag borstar tänderna brukar jag komma på ett par-tre småprojekt jag hade kunnat ägna mig åt. Men då är det så dags, under kvällens gång kommer jag inte på ett enda.

Varför är det så?
Hur ser era kvällar ut? Bergis leker ni pedagogiska lekar med barnen, tränar, viker tvätt, räddar världen och rensar avlopp. Och har se’n nyskapande och himlastormande sex innan ni somnar för era åtta timmars skönhetssömn. Bergis.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Kvällskoma

  1. Nja. Får nog säga att våra kvällar liknar era. Jag framför datorn, sonen kollar på Barnkanalen eller julkalender (han har nog sett både Greveholm som gick i julas och den gamla Greveholm ett par tusen gånger vid det här laget) och pappan i familjen sitter med mobilen eller sin nya leksak, ipaden. Däremellan ammas jag och försöker trösta minsting som har gasig mage…

  2. uniflora skriver:

    Va? Projekt? Hos oss är tre datorer, en surfplatta, tvn och två mobiltelefoner igång på tre personer på vardagskvällarna.. Kompenserar med mer kvalitativa helger. Nånstans tänker jag vara snäll med mig själv. Tycker du ska vara det med. Så länge ni sitter någorlunda nära och inte flyr från varandra så måste det få vara ok under perioder?!

  3. Ribbolita skriver:

    Svårt det där. Tänker ofta att det är undantag nu. För jag är sjuk, eller maken är sjuk, eller Sinna är sjuk eller Uia är sjuk, eller för att jag har mycket jobb, eller maken har mycket jobb. I slutändan är det ofta näsan över vattenytan som gäller och det är ju så mycket lättare med tv/film till hjälp. Men vi märker också att det väldigt lätt tuffar på. Även kvällar när vi inte har något att skylla på. För att vi är lite trötta och det är lättare. Därför försöker vi tänka att tv:n ska stängas av senast 19 och att vi därefter ska i vart fall i 30 minuter spela fia, eller skriva bokstäver, eller måla eller något tillsammans. Det kan kännas fjuttigt, men att det är väldigt mycket mer än inte alls och det är mysigt när det går. När vi pusslar tillsammans samtidigt som kvällsfrukten. Lagom ambitionsnivå när det inte måste vara hela kvällen. Träning försöker vi få till någon gång i veckan var på kvällstid, men med denna långdragna sjuka har det inte varit något av det på flera veckor. Man ska vara snäll mot sig själv, men det är svårt tycker jag ibland. Vill ju så gärna orka vara mer aktivt närvarande med barnen även i vardagen. Man kanske inte hela kvällen och kanske inte alla dagar i veckan är ett rimligt mål.

  4. Tisalen skriver:

    jag tvättar, jobbar, handlar, tränar, lagar mat, nattar, plockar… och hinner kanske kracha i soffan innan en natt med för lite sömn.

    vardagsglamour big-tajm

  5. Tisalen' skriver:

    och du i mitt hjärta!

Kommentera

