Uppdatering

Och semestern flyter på. Lugna, soliga dagar. Maten är ok, men fortfarande för stora portioner, ffa till middag.

Alkoholen lite för god för att avstå, men jag dricker mindre än under tidigare semestrar.

Tränar mer än en vanlig semester, men mindre än jag hade som mål.

Jag skulle kunna vältra ner mig i ”men fan också, din sopa, du misslyckades igen”-träsket. Men jag gör inte det, för jag är snällare mot mig själv nu. Jag konstaterar att målen var för ambitiöst satta och att jag ändå, på det stora hela, har en hälsosammare och mer aktiv semester än tidigare år.

Vikten ner ett kilo och stannar där. Kanske är det gott så.

Läser om det jag skrivit och funderar: låter det som klena ursäkter och omskrivningar? Ja, delvis. Men det är också ett lugn och ett konstaterande, utan skuldbeläggande och ångest. Och det, mina vänner, är ett stort steg för mig. Jag är bra.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Uppdatering

  1. Nylsa skriver:

    Du är fantastisk!

Kommentera

