Överkörd

Efter en natt med för lite sömn (tusen tankar i huvudet, ingen ro i kroppen, somnade till slut runt halv två), kommer attacken krypande.

jag känner det direkt på morgonen, en kramp från höger revben och ner, så småningom kommer kniven i ryggen och snart därefter full kramp under revbenen. Kallsvett, illamående och ont. Ont, ont, ont.

Tabletten hjälper på en halvtimme och nu sitter jag i soffan och känner mig… Överkörd. Helt slut. Som om jag kört triathlon omochomigen.

magnetröntgen visar inget, gastronomi visar inget och den luttrade kirurgen råd var ”är det inte värre får du ta dina tabletter och leva med det”

dags att söka sig till alternativ medicin? Var börjar en då?

Det här inlägget postades i Formen, Livet, Stressen och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Överkörd

  1. Maja Gräddnos skriver:

    En bra kiropraktor? Det låter ju som om någonting ligger lite fel och behöver rättas till tycker jag (självklart expert på allt sådant, särskilt på cyberspaceavstånd)
    Och så undrar jag om det är så att din kropp säger ifrån när du stressar för mycket? I så fall kanske det kan vara läge för yoga. De där spända musklerna behöver nog mjukas upp i förebyggande syfte, inte bara när de har totalt ledsnat och hamnat i kramp.
    KRAM fina du!

    • kapybaran skriver:

      åh, sötnos, tack.
      fast det är inte muskelkramp, jag som var trött och otydlig.
      anledningen till alla undersökningar är att det liknar till 100% gallstensanfall, förutom det lilla faktumet att jag opererade bort gallan för 10 år sen och inga stenar syns på undersökningarna… så ja, det blir värre av stress, men nej, det är inte kiropraktor/yoga som kommer att ta bort det. Tror jag.
      kram.

  2. uniflora skriver:

    Homeopater och kinesiologer har jag hört bra om. Inte testat själv men en del vänner där ingen har blivit behandlade mot dina besvär men en väns son blev av med sin allergi (av kinesiolog).
    Kram och lycka till!

  3. Tudorienne skriver:

    Skulle precis bara säga det, att det låter som gallan. Men man kan få problem ändå, fast den är borta. Själv får jag problem om jag fått i mig för lite vatten.

Kommentera

